“Deixem empremtes boniques”: els voluntaris Vedruna es preparen per a la seva missió d’estiu

Els voluntaris que participaran aquest estiu als diferents projectes del Voluntariat Vedruna Internacional s’han trobat per preparar-se a tots els nivells: pràctic, formal, emocional i espiritual.

Tots ells participaran en projectes a través de la Fundació Vic, situats a:

  • Campinas, Brasil
  • Nou Sant Joan, Perú
  • Centres Espoir i Arc-en-ciel a Libreville, Gabon
  • Centre Kekeli a Lomé, Togo

El fil conductor d’aquesta trobada de preparació ha estat “Deixem petjades boniques”.

Han realitzat la trobada a la ciutat de Vic, on va néixer el nostre carisma, que aquest any 2026 té un especial significat en emmarcar-se dins del nostre Bicentenari.

Van ser dies de moltes emocions, com reflecteix el testimoniatge de Maria:

Aquest cap de setmana no ha estat només una formació sinó més aviat una experiència increïble. A més de conèixer persones meravelloses, l’equip de la comissió de voluntariat, a banda de ser professional, ha estat proper, afectuós, familiar i sobretot real.

Real perquè ens ha ensenyat sense filtres i amb total transparència la realitat que coneixerem, encara sense crear-nos cap expectativa. Real perquè en tot moment ens han recordat que no ajudarem, sinó a acompanyar, aportar i ser ajudats.

I per últim, real perquè ens han recordat que som humans, valents i sobretot un equip. Gràcies per donar-nos aquesta oportunitat i per ajudar-nos a créixer personalment i professionalment. Per ensenyar-nos a apreciar la vida des del senzill i poder desconnectar de les presses, l’estrès i apropar-nos a la pau, l’amor i la realitat. Gràcies, gràcies i gràcies.

M’emporto d’aquests dies una sensació difícil d’explicar amb paraules, però molt fàcil de sentir al cor. Ha estat una vivència que convida a mirar cap a dins, a qüestionar-se moltes coses ia reconnectar amb allò veritablement important. També ha estat un espai d’aprenentatge humà, escolta, sensibilitat i consciència. Surto d’aquesta experiència amb il·lusió, amb respecte pel que ha de venir i amb la certesa que aquest camí deixarà una empremta profunda en nosaltres.

Maria Bermúdez