Aquest any del Bicentenari de la Fundació de la nostra Congregació, hem celebrat la nostra trobada anual els dies 18, 19 i 20 de juny a la Casa Provincial de Tarumi. Vam estar reunides 35 germanes.
Van ser dos dies de compartir la nostra vida i missió, així com rebre comunicacions de la Província i de l’Equip General. També sobre la cloenda de l’Any Bicentenari a Vic i també els assumptes relacionats amb la reestructuració de la Província. I va ser comunicada la situació actual de les dues obres educatives que tenim avui.
Tot això ens convida a prendre decisions davant del nou moment històric que es presenta. Per això, necessitem continuar seriosament el camí del discerniment. Sentim que l’Esperit ens impulsa amb força cap a un procés de renovació de la nostra Província al moment present.
El darrer dia celebrem amb molta alegria les Noces de Diamant, és a dir, els 70 anys de Vida Consagrada de quatre germanes. Moltes persones i equips van treballar per fer possible aquesta celebració: els equips de cuina, d’ornamentació de la capella i del menjador, així com l’equip encarregat de la recreació i l’animació després del dinar festiu. Tothom va demostrar una gran creativitat i dedicació.
Aquesta trobada ens ha ajudat a enfortir la nostra germandat com a família Vedruna, on sentim la presència de Joaquima, la nostra Mare, que continua caminant amb nosaltres.
Cada comunitat està preparant per al segon semestre d’aquest any la celebració de l’Any Bicentenari a les parròquies respectives. Al mes de maig, ja celebrem solemnement aquest esdeveniment a la comunitat de Shimada. A l’agost ho celebrarem juntament amb la comunitat de Taiwan, on també acollirem el naixement del primer grup del Laicado Vedruna a la Província del Japó.
Hna. Mitsue Shirahama, ccv


